Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Kocaeli’de siber suç çetelerine büyük darbe

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, 24 ilde düzenlenen siber suç operasyonlarında 204 kişinin yakalandığını, 68’inin tutuklandığını açıkladı

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, 24 ilde düzenlenen siber suç operasyonlarında

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, son beş gün içinde Kocaeli’nin de aralarında bulunduğu 24 ilde düzenlenen siber suç operasyonlarında toplam 204 kişinin gözaltına alındığını duyurdu. Yakalanan şüphelilerden 68’i tutuklanırken, 30 kişi adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.

kelepçe

DİJİTAL ORTAMLARDA DAHA DİKKATLİ OLUNMALI

Yerlikaya, operasyonlara ilişkin detayları sosyal medya hesabından paylaştığı açıklamayla kamuoyuna aktardı. Siber suç örgütlerine karşı kararlı duruşlarını sürdürdüklerini vurgulayan Bakan Yerlikaya, vatandaşlara dijital ortamda daha dikkatli olmaları yönünde uyarılarda bulundu.

suç

68 KİŞİ TUTUKLANDI

Yerlikaya açıklamasında şu ifadeleri kullandı: “Emniyet güçlerimizin yürüttüğü siber operasyonlarda son 5 günde 204 şüpheliyi yakaladık. Bu kişiler üzerinden işlenmesi muhtemel yasa dışı bahis, çocuk müstehcenliği, nitelikli dolandırıcılık gibi suçların önüne geçerek vatandaşlarımızın zarar görmesini engelledik. 24 ilde eş zamanlı yürütülen çalışmalarda 68 kişi tutuklandı, 30 kişi hakkında adli kontrol kararı verildi, diğer şüphelilerin işlemleri ise devam ediyor.

suçç

BİRÇOK SUÇA BULAŞTIKLARI TESPİT EDİLDİ

Soruşturmalarda; şüphelilerin yasa dışı bahis oynatmak, bahis sitelerine para transferi sağlamak, reklamını yapmak, çocuk istismarı içeriklerini bulundurmak, sosyal medya ve oltalama siteleri üzerinden ‘kamu görevlisi’, ‘kredi’, ‘ürün satış’ vaadiyle dolandırıcılık yapmak ve kişisel verileri izinsiz paylaşmak gibi suçlara karıştıkları tespit edildi.”

“EĞER BÖYLE BİR DURUMLA KARŞILAŞIRSANIZ 112’Yİ ARAYIN”

Yerlikaya, EGM Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı ve MASAK koordinasyonunda yürütülen operasyonların; Adıyaman, Ankara, Antalya, Ardahan, Çanakkale, Denizli, Düzce, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane, Hatay, İstanbul, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Malatya, Mersin, Ordu, Sakarya, Sivas, Tokat, Trabzon ve Yalova’da gerçekleştiğini belirtti. Açıklamasının sonunda vatandaşlara çağrıda bulunan Bakan Yerlikaya, “Şüphelendiğiniz herhangi bir dijital faaliyetle karşılaşırsanız 112 Acil Çağrı Merkezini arayın. Gereken tüm işlemleri biz yaparız.” dedi.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kayseri'nin Kocasinan ilçesinde 72 yaşındaki kadın intihar etti.
Sıradaki Haber 72 yaşındaki kadın intihar etti