Otizm Günü’nde lezzetli farkındalık

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iştiraki Antikkapı A.Ş. tarafından düzenlenen "Kocaeli Gastro Genç 2026 Yarışması" kapsamında, Dünya Otizm Farkındalık Günü vesilesiyle Gonca Engelsiz Yaşam Merkezi öğrencilerine yönelik özel bir bölüm oluşturuldu.

Yarışma ve jüri süreçlerinde öğrenci katılımı

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Gastro Genç Yarışması’nda, Otizm Farkındalık Günü için ayrılan bölümde Gonca Engelsiz Yaşam Merkezi’nden gelen öğrenciler görev aldı. Yaklaşık 20 kişiden oluşan grubun içerisinden 8 öğrenci yemek hazırlama kategorisinde yarışırken, 4 öğrenci ise hazırlanan ürünleri değerlendirmek üzere jüri koltuğunda yer aldı. Bu uygulama ile öğrencilerin mutfak becerilerini sergilemeleri ve karar verici mekanizmalarda bulunmaları sağlandı.

Ritim grubu sahne aldı

Etkinlik programı dahilinde Gonca Engelsiz Yaşam Merkezi Ritim Grubu da bir sahne performansı gerçekleştirdi. Yaklaşık 15 dakika süren gösteri, yarışma süreci devam ederken katılımcılara sunuldu. Mutfaktaki çalışmalar ve sahne gösterisi, izleyiciler tarafından takip edildi.

Katılım ve toplumsal mesaj

Gonca öğrencilerinin hem yarışmacı hem de jüri üyesi olarak programda yer alması, toplumsal farkındalık oluşturma amacı taşıyan bir içerik sundu. Etkinlik boyunca sergilenen performanslar, her bireyin yeteneklerine odaklanılması gerektiği mesajını içeren bir platform oluşturdu.

Tüm katılımcılara birinci ilanı ve madalya takdimi

Yarışma programının sonunda, özel bölümde yer alan tüm öğrenciler jüri tarafından birinci ilan edildi. Katılımcıların madalyaları, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanı Nagehan Malkoç ile Kocaeli Aşçı-Kebapçı-Köfteci ve Lokantacılar Esnaf Odası Başkanı İlhan Haftacı tarafından verildi. Program, ödül töreninin ardından sona erdi.

Exit mobile version